18 Apr 2010

Dag 7 (siste dag): Disneyland! :-D

Hehe... jeg vet ikke om det godkjennes som land, jeg. ;-) Men i Moskva var det noen fra den verdenen vasende rundt i alle fall. Faktisk utenfor Moskva Zoo, som forøvrig ligger innenfor den innerste byringen. Ganske kult at dyr og mennesker lever i slik en skjønn harmoni i Russland! (Apropos ringer: Moskva er delt opp etter byringer. Tenk ringene i en trestamme: den innerste og minste er den mest sentrale delen av byen osv.) Dyrehagen så veldig fin ut fra utsiden, så den må besøkes ved en senere anledning. Fikk ikke gjort dette nå.
Jeg lurte meg til å ta bilde av meg selv med Disney-outsider gjengen i bakgrunnen da! (Pluto, Snurre Sprett og Dragen fra Shrek? Ikke akkurat Donald og Mikke fra Florida/Paris liksom... Alltid noen som får drittjobbene in the far east...) Altså..;) det stod nemlig en fyr der som tok penger for at du skulle bli tatt bilde av sammen med disse. Han viste en streng finger mot meg når han så jeg ville knipse. Dessuten påpekte han at dette bare var for barn... Men jeg bare latet som jeg tok poenget, for så å snike til meg knipsing i et øyeblikk jeg så han var uoppmerksom. Hihi! Var faktisk ganske gøy. :-)
Nå er det også på tide å dra videre. Det blir til Aserbajdsjan og hovedstaden Baku i morgen. Moskvas flyplass er ikke helt stengt for flytrafikk, og siden jeg skal østover, er sannsynligheten stor for at flyet mitt går i morgen. Og til alle dere som tror jeg er gal som skal til langtvekkistan: ... så er jeg kanskje det! Hehe.
Men nå skal jeg endelig møte Sian i klassen! Dasvidánje Moskva! Jeg kommer gjerne tilbake. (Landserien avsluttes herved, faar ta den opp igjen ved en senere anledning Simon. :-()

4 comments:

Martin Jacob Kristoffersen said...

Kult. Synd du ikke fikk besøkt dyrehagen. Har veldig lyst til å besøke den selv. Den er en av de største i verden, rommer over 8000 dyr fordelt på 1000 arter.

Ha det gøy i Langtvekkistan!

...leppestiften din har samme farge som dragen bak...

HO mor said...

Hm...ja nå kjenner jeg at spenningsnivået,for en i utgangspungtet, litt engstelig mor.....stiger igjen. Det har vært kjempegøy å følge deg i Moskva....og nå gleder jeg meg til forhåpentligvis å høre første beroligende nytt fra langtvekkistan......som Martin skriver....;-)

Finn Sian....og ALDRI gå alene....i dette muslim-landet.

Linn said...

Hei! Jeg har det kjempefint i Aserbajdsjan! Virkelig utrolig vakkert her, naa som jeg har faatt sett litt i dag. I gaar nar jeg kom var det litt daarlig vaer, saa jeg klarte ikke aa faa noe godt inntrykk men i dag her jeg virkelig faatt sett hvor fin denne byen er. Har et veldig gammelt antikvarisk preg over seg, samt at det er veldig mye dyre designer butikker her ogsaa. Tror du ville likt det faktisk mamma! Ikke noe ekstremt muslinsk land i det hele tatt, ikke det inntrykket jeg har faatt i alle fall. Og, jeg har blitt kjent med en kjempehyggelig tysker, saa vi har gaatt rundt her sammen i hele dag (og i gaar kveld). Saa ingen fare :-) Sian kommer om noen dager.

Martin Jacob Kristoffersen said...

Hehe..er det han med den omfattende kroppskunsten? Jaja, det gjemmer seg ofte en snill liten gutt bak et skremmende ytre. Men vær varsom likevel.