18 Sept 2010

Gum-ball machin -step by step...

The streets of Berlin are full of them (but you might not notice them right away, cause they bland perfectly, and almost invisibly, with the enviroment.) In case you see one and want to use it: my step-by-step guide will save your day!




1. "First, find a 10´, 20´or if your really spening...50´EURO cent."



"Make sure you find one that fits the coin whole. This can sometimes be a challenge..."

2. "When the coin you want to spend is on its place, start turning the wheel underneath it. Oh, but watch out, sometimes you have to use some muscle power here. Reason: it might not have ben used for a while. So don´t feel bad if you can´t do it right away, just press a little harder, and you will be all right."


"Here you can see an example of how it´s done:"

3. "And now the exiting part! The Machine starts to "rumble". "Oh no, have I activated a hidden bomb!", you think? Don´t worry :-) "



"Soon the machine will give you something like this!"

4. "And now, all you have to do is...."



"Enjoy!"





6 comments:

Anonymous said...

Linn, er du i Berlin? Gøy, jeg drar dit om et par timer :)

Linn said...

Hvem, hva, hvor drar dit om et par timer?? :))) Ja jeg er i Berlin!

Swinger said...

Fantastisk! :-) Jeg liker slike banale bruksanvisninger på hverdagslige gjøremål. Og du skal ha mye credz for flittig bruk av bilder. Flink jente! :-D

Bildene var faktisk så bra at jeg nå fikk utrolig lyst på "Kalte Getränke" hos "Lotto Toto". I så måte er jeg også utrolig heldig, siden flybilletter på herlige Ryanair ser ut til å koste 64 kroner. Det blir riktignok en dyr brus, men vel verdt det.

Linn said...

Hæ? Bare 64 kroner! Jeg visste det var billig, men ikke så billig...! Wow! Jepp det er en Lotto ja ;) Så du har vært i Berlin (eller Tyskland?) før altså? Og tenkte slike godteri-maskin tips ville falle i smak hos deg ja Simon. Godteri som involverer maskiner har alltid vært din greie ;) Og ja, det er absoulutt vel verdt turen, digger stedet mer og mer! :) Har tatt flere bilder av disse vidunderne i etterkant, så det kommer muligens flere bilder! :D

Simon Winger Bakkevik said...

Godis som involverer maskiner er helt klart min greie! ;-)

Ja, jeg har vært en tur eller to i Tyskland. Og de beste minnene har jeg fra et lite sted rett utenfor Berlin. Vi har kjørt bil hele dagen, fra München og nordover, og rett vest for Berlin bestemte vi oss for å svinge av Autobahn og lete etter et hotel. Vi fant et perfekt lite et ute i skogen der. :-) Så hvis du skal ut på landet for rekreasjon så anbefaler jeg:

http://www.hotel-helenenhof.de/

De åpnet til og med kjøkkenet bare for oss etter stengetid, og vi satt ute i en liten hage med hver vår søte lille servitør som vartet oss opp. :-) (Du finner bilde av hagen på siden der, men dessverre uten servitører.)

Tommelen opp for flere bilder!

Linn said...

Åh det ser virkelig idyllisk og avslappende ut! Takk for tipset, skal teste det ut hvis muligheten byr seg. PS: Hey du, anonyme..., jeg er fremdeles nysgjerrig på hvem du er! Gøy om du sender meg en e-mail om ikke annet! :D