16 Apr 2010

En vakker dag

Ah! Jeg har bare hatt en så utrolig fantastisk dag og kveld! Jeg har drukket tsaj (te) hjemme hos en gammel babuska som har fortalt meg om livet under Sovjetunionen og slik også blitt kjent med en utrolig koselig tysk jente som jeg nok kommer til å treffe igjen i Berlin, jeg har spist russisk mat og drukket med min nye vakre russiske venninne Elizaveta og mine norske venner (for 100 norske kroner!), og kvelden har avsluttet med at jeg har fått oppleve Moskva fra sin aller vakreste side; ved en av de mange bybroene en klar vårnatt med utsikt over Kremls opplyste bymurer. Sammen med fantastiske mennesker. Det blir virkelig ikke bedre enn det, tatt i betrakning at jeg virkelig ikke hadde forventet meg noen ting da jeg satt meg på flyet, alene fra Oslo. Hva visste vel jeg om at jeg skulle dumpe ned i et flysete ved siden av Marina som er norsk/russisk og som alene har tatt turen til Moskva for å gjøre research til masteroppgaven sin. Eller at Vegard skulle være så utrolig hyggelig og ta seg tid til å møte en totalt ukjent person, og at han også skulle komme til å vise meg hvordan metroen fungerer bare timer etter at jeg fortumlet og forvirra har surret meg frem til hotellet fra flyplassen. (Hvordan jeg klarte det er seriøst et under!). At dette skulle komme til å være starten på helt fantastiske opplevelser her i Moskva, kunne jeg virkelig bare ha drømt om. Nostalgisk hilsen fra Moskva :-* PS Jeg håper ikke at vulkanutbruddet hindrer meg fra å dra til Aserbajsdjan... Mine tanker går til Svein Harald på Island. Lag den "killer" reportasjen! (Og jeg håper det går bra med deg.)

2 comments:

Martin Jacob Kristoffersen said...

Så flott at du får en fin opplevelse derfra. Slikt gjør en rikere :-) Men husk at du skal gjøre litt feltarbeid også.

Tvilsomt at askeskyen hinder flytrafikken der. Særlig siden den nå dreier mer sørover og nå er det snarere sør-europa som får problemer. Men man vet aldri. En verre ting er at det ikke er sikkert at du får fly tilbake helt til Oslo. Dette utbruddet kan vare alt fra 1 uke til 1 år.

Unknown said...

Hyggelig at du trives:-) Jeg håper virkelig at du også greier å komme deg til og fra Aserbadjan uten for mye problemer med innstilte eller styrtende fly;-) I verste fall kan du jo haike fra Aserbadjan til Oslo?

Husk at Grand prix-duellen skal være klar på mandag:-)Jeg trenger også Orakel-spalte og Søster Lars.

Hils Putin fra meg (om du ser ham)