7 Feb 2014

Dagens byttemarkedoutfit!

Denne genseren og strømpebuksa fant jeg på torsdagens byttemarked på UiO i regi av Framtiden i våre hender Oslo studentlag. Svart kjole og smykke hadde jeg fra før.
Jeg har ikke for vane og ta "dagens outfit"-bilder av meg selv, men nå hadde jeg veldig lyst til det. Grunnen er selvsagt at jeg i går igjen var med på å arrangere byttemarked i regi av Framtiden i våre hender Oslo studentlag (link til Facebook-siden, lik oss gjerne!). Mine nyervervede skatter er jeg helt gal etter å vise frem! Det er så gøy å komme hjem med nye kule klær, vel vitende om at man ikke har brukt en krone!! Man føler seg så stolt av seg selv - og ikke minst superglad! 

Og vet du hva? I dag har jeg tenkt til å gjøre meg selv enda stoltere. Jeg skal gjøre tanker til handling ved å ta turen inom en hobbybutikk (iført mitt nye antrekk så klart) med det formål om å (endelig) kjøpe veker! Jeg har så mange stearinlys-stomper liggende rundt omkring, for i jula og nå i vinter så har jeg brent - og brenner (måtte tenke litt der, gramatikkmessig...) masse kubelys rundt omkring meg hjemme, men jeg synes det er for galt å kaste stumpene. Så jeg har lyst til å smelte dem om til nye lys! Her har jeg funnet tips. Mine erfaringer rundt dette kommer i neste innlegg - blir spennende, jeg har aldri gjort dette før.... #linngjørtinghunikkekan 

Men først, her er altså noen av mine nyeste byttemarkedkupp:

 En ren og pen lilla strømpebukse med fint mønster - som gir en fin kontrast til svarte/mørke skjørt/kjoler. Jeg er veldig glad i strømpebukser

 Denne korte lille brune strikkegenseren. Elsk! 

 Denne svarte topen satt som et skudd til lille meg. Vågalt med bare bh under...

Svart poncho: jeg tenker festivalsommer!
 Hurra for så mye fint og hurra for at jeg nok en gang fikk ryddet i skapet!


Jeg fant også en skjorte, som jeg derimot ikke har fått tatt bilde av ennå. Kanskje det blir "dagens outfit" i morgen? ;-) Det beste er at DU fremdeles har mulighet til å bli med på et slikt marked. På søndag 9. feb (førstkommende) arrangerer vi nok en gang byttemarked sentralt i Oslo. Finn ut mer om dette her

Reglene våre er enkle:
1) du tar med klær
2) du får "valutta" (grønne lapper) for disse 
3) du kan "shoppe" med lappene blant innkommene klær.
Genialt.

Ta turen da vel!

"Swap, don't shop". Hilsen Miriam og Linn

No comments: