6 Jul 2011

Berlin og veien videre: (2)

Jobb og sånn... DEL 2 av 3

Derimot har jeg nå fått meg en jobb. Og det betyr at jeg skal HJEM! Til staden, til de skitne narkomane på sentralstasjonen, til bygge-støv så langt øyet kan se på Grønland (men heldigvis flytter jeg inn i en leilighet i 7. etasje!) og politikere som bare krangler om saker som ikke angår noen andre. Jeg rett og slett elsker Oslo! Nei, jeg mener det, Oslo er en herlig by –byen i mitt hjerte og der jeg føler meg aller mest hjemme. Jeg elsker bysyklene, smugvisniger på kino og nye sushi- og kafee-steder som jeg vil teste. Og jeg elsker å klage over byens dårlige utvalg av akkurat dette også, og at ”dette må vi gjøre noe med”, og jeg elsker at den er akkurat passe stor. Den har også en skjønn natur, mange utesteder som jeg liker og et festival- og uteliv om sommeren som bare er herlig. Derimot flytter jeg tilbak til vinter, men det er faktisk ikke så verst det heller. Jeg bor midt i den beste og mest pulserende delen av byen –Grønland-, og jeg gleder meg til å gå og spise en sen kveldsmat på Oslo Mekaniske en mandagskveld, kanskje til og med med et glass rødvin til, og bare nyte friheten og omgivelsene. Sammen med flotte mennesker og de riktige omgivelsene er virkelig Oslo en by jeg aldri kan få nok av. Lurer på hva byen har fóre for meg denne høsten? 

No comments: